12.20.2012

CHRISTMAS CARDS







Pictures by Fanny Fager

Förra veckan fick jag ett ryck (och en rejäl dos inspiration) och satte igång att göra julkort i pop up-format. Jag må snart vara en produktdesigner men det finns ingen chans i världen att jag tänker göra tråkiga prylar, jag vill göra onödiga och vackra saker och att göra pop up's i papper är det roligaste jag vet. Iallafall tills jag sitter med två ihoplimmade fingrar som jag måste skära isär med skapellen. Tanken var att bara göra lite kort som kunde postas ut till släkt och vänner men eftersom mamma skulle stå med MANI på Good Jul-marknaden på Gustav Adolfs torg här i Malmö såg jag till att göra extra julkort som hon kunde ha med sig. Och gissa vad? Alla sålde slut! Hade jag vetat det hade jag gjort fler, men jag trodde bara att max en kort skulle säljas. Jätteroligt, tyckte jag. Något som inte var så jätteroligt är att min nyårsklänning från Topshop är slutsåld och inte kan skickas iväg till mig. Nu åker jag till Berlin helt utan klänning, känns lite spännande och väldigt ovant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar