12.13.2012

INSTAGRAM


1. Den 1 december firade jag och min lägenhet tre år ihop med lite bubbel / 2. Jag och killen sitter och väntar på att lussekatterna i ugnen ska bli klara


3. Utsikten från min balkong en tidig morgon / 4. Och mysigaste Izzy på min mage samma morgon


5. Jag kom över lite glitter på Panduro Hobby och började genast spåna glitteridéer / 6. Som att göra julkort med glitterrenar till exempel


7. Jagade nyårsklänning i Köpenhamn, den här var rätt nära / 8. Sedan strosade jag runt i fem timmar och njöt


9. Tivoli var vackrast som alltid / 10. Lucia idag och jag har satt på mig glittrig paljett-tröja från 50-talet för att fira

Var i Köpenhamn i tisdags för att bland annat hitta klänning till nyår. Hittade ingenting, alla klänningar kändes bara fruktansvärt tråkiga. Men det var otroligt lyxigt att gå runt i alla fina vintagebutiker och affärer iallafall. Hamnade inne på Illums Bolighus och vad hade dem inte där om en hel julavdelning fylld med utsökta julkulor! Jag önskade att jag kunde säga att det inte var sant, men jag var tvungen att hålla tillbaka tårarna. I en och en halv timme gick jag runt där och lyfte upp och beundrade varenda liten julkula. Favoriten blev en som hade en målad baboochska på sig, antar att min ryska period inte är över än. Kom iallafall hem med fyra julkulor och ett handmålat jul-ljus från Royal Copenhagen. Hur det såg ut visar jag sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar