6.25.2013

MIDSUMMER




Midsommar var väl precis som den brukar vara. Jag vet inte varför jag tycker det är så tråkigt, kanske för att det är samma sak, samma tid, varje år med samma människor. Nyår är ju numera min Res-till-ny-stad-varje-år-upplevelse, Valborg sysslar jag inte alls med, men midsommar är ju svårare att komma ifrån. Har väl inte hittat rätt grej för att klara av att fira midsommar än, helt enkelt. Satte blommor i håret för att komma lite i stämning, men de dog av all hårspray och någon gång under kvällen kände jag för att göra detsamma. Apropå det förresten, att dö, höll på att bli totalt överkörd av en taxi som inte insåg det här med väjningsplikt när jag cyklade till jobb idag. Var första gången jag upplevde att tiden saktade ner, men han fick stopp på bilen ungefär åtta centimeter från mitt ben. Var tvungen att snyfta lite bakom mina solglasögon efteråt och är fortfarande rätt skakis över det hela. Tolkade det som att livet hatar mig nu, men mamma sa att hade livet hatat mig hade jag snarare blivit påkörd. Smarta mamma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar