6.03.2013

TWO YEARS OF VINTAGE



Idag är det två år sedan portarna ny-öppnades till butiken MANI med mamma och mig i täten. Känns snarare som tjugo år sedan när man tänker på hur långt vi har kommit sedan dess. För det första har jag lärt mig vintage. Alltså, jag trodde jag visste vad det var innan men jag hade nog ingen aning. Nu kan jag superduper mycket och det krävs bara en blick eller ett drag med fingrarna för att jag ska kunna läsa ett plagg. Jag har lärt mig att knyta slipsar och kravatter och ibland får jag till och med en fluga korrekt knuten. Jag vet precis hur en kostym ska sitta och jag lärt mig att ögonmåtta kunder och ta fram perfekta storlekar till dem. Och så kan jag ta fram klänningar till kvinnor och kavajer till män som de totalt förälskar sig i. Jag har lärt mig fruktansvärt mycket och vi har lärt oss fruktansvärt mycket om MANI. Nu fokuserar vi nästan uteslutande på svenska gamla märken och skräddare. Varför skulle man ta hem grejer utifrån när det finns så mycket bra saker i vårt eget land ? Saker som är gjorda i Malmö eller övriga Skåne är så klart roligast, då är det närproducerat på riktigt ! Ikväll firar vi två-årsdagen med att gå på bio och se The Great Gatsby, ett alldeles utmärkt sätt att fira på som vintage-fantast !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar