11.14.2013

MILANO PART III (BY NIGHT)




Alltså, har glömt min kamera med alla Milano-bilder hemma och det bästa jag kan erbjuda nu är mobilbilder från första kvällen i staden. Så därför hoppar vi något i historien och börjar lite mitt i istället ! Första kvällen i Milano invigdes med vin och oliver på hotellet, mycket framtidssnack och pepp innan vi begav oss ut. Väl ute gick vi runt planlöst, hittade till gatorna med de dyraste butikerna och jag fick trycka näsan mot både Lanvin och Dolce & Gabbanas skyltfönster. Sedan lite mer planlöst gående vilket inte störde mig särskilt mycket, det var ju ändå Milano, men tillslut hamnade vi iallafall på en vinbar bakom Duomo-kyrkan. När dem stängde köpte vi med oss en flaska, gick inom McDonalds och satte oss sedan på trappan framför Duomo. Och där satt vi i timmar, iakttog människor, snackade lite mer, jagade bort ettriga blomsterförsäljare, kollade på par som hånglade, hånglade lite själva och fick en ros av en livsglad fransman som tyckte om att vi var där. När vi gick tillbaka till hotellet hade halva natten gått och både torget och hela staden var tömd på folk. Kändes som en bra första kväll och sedan fick man ju vakna upp i Milano dagen efter och det var inte helt fel heller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar