8.07.2014

THEIR SILVER STARLETS, THEIR QUEENS OF SAIGON




Idag har mamma och jag avverkat fyra butikslokaler på mindre än en timme. Två kunde vi avfärda direkt. Kvar är den vi kollade på för första gången redan för en månad sedan, samt den jag berättade om igår. Den var väldigt, väldigt fin. Kände det direkt när jag kom in i den. Problemet är att alla tidigare verksamheter som varit där har lagt ner på grund av att det inte kommer dit några människor. Och så är det ju, den ligger centralt på Davidshallsgatan men åt fel håll, alla går ju ner mot Kärleksgatan där vår butik ligger just nu. Det känns som en fruktansvärd chansing. Samtidigt finns det inget bättre alternativ om vi vill fortsätta ha kvar MANI, den här lokalen var billigast och hade en underbar insida som är dubbelt så stor än vad vi har nu och bättre planerad med ett riktigt kök och plats för kontor. Men knappt något skyltfönster och inga gående på gatan utanför. Å andra sidan finns det utrymme där för att utveckla näthandeln och det har vi inte i dagsläget. Massa för- och nackdelar alltså, men man vill inte göra ett misstag och kanske riskera mindre kunder och mindre inkomst och tvingas lägga ner MANI på grund av det. Har iallafall haft på mig sommarens favoritkjol tillsammans med en ny 1950-talsblus som är lite för stor men härligt svalkande. Vitt på vitt är nya grejen för mig !


Blouse : MANI / Skirt : MANI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar