10.22.2014

INSPIRATION | THE BRITISH LOOK



Visst låter det lovande när något i klädväg är tillverkat av ett företag som heter Perfect Tailoring ? Och särskilt när själva modellen heter Royal ? Så låt mig presentera en av de finaste kostymer som jag har sett, tillverkad på 60-talet av Perfect Tailoring ! Okej, jag har sett många fina kostymer genom åren, från olika årtionden, av olika tillverkare och i olika fantastiska tyger. Men den här är så... modern. Varje gång jag ser den så tänker jag att den måste ha varit ljusår före sin tid. Modellen är lång och smal, den har diskreta kavajslagen, smala byxor och kavajen är aningens figursydd. Den ser helt enkelt ut som något de välklädda herrarna bär under Pitti Oumo (googla det för inspiration, bums!). Och den är fortfarande inte såld ! Det går över mitt förstånd. Skulle jag vara en man (eller bara tillräckligt lång och smal som kvinna) så skulle jag bära den här kostymen varje dag ! Alltså, det här är en oanvänd och intakt kostym från 60-talet, i ett modernt snitt och gjord med en oerhörd kvalitet. Man kan inte köpa sådana här kostymer idag utan att tömma hela sparkontot. Och den här fina kungligheten förtjänar att komma ut och användas nu !





60s Perfect Tailoring Royal Suit : HERE / All Items : MANI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar