10.31.2014

INSPIRATION | STYLISH AUTUMN




Jag har alltid fått höra att hösten är den mysigaste årstiden utan att riktigt själv förstå varför. För mig som stalltjej innebar hösten att klampa runt i ofantliga mängder lera, utstå hårda vindar och piskande regn och att frysa och svettas om vartannat. Men med åren (det händer mycket med åren) har jag börjat se det fina med hösten. Särskilt de långa varma höstar vi har ett tag nu. Jag har börjat se det fina med träd som skiftar färg, uppskatta att ta på mig en varm kofta och insett vikten av att låta allt gå lite långsammare. Här om dagen struntade jag i att cykla sista biten till butiken utan gick istället och tittade upp på träden och alla blad som sakta virvlade ner. Otroligt fint även om jag insåg att det nog börjar växa en gammal tant inom mig. Men snart står alla träd nakna och det kommer bli för tok för kallt och blåsigt i Malmö för att man ska unna sig att gå långsamt genom en park. Så passa på, redan nu i helgen innan det blir för sent !


1. 50s Cherry Pin brooch : HERE / 60s Herbst Wolle Dress : HERE / 50s Peggy Sue Jacket : HERE / 60s Autumn Stroll Shoes : HERE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar