10.13.2014

MONDAY




Har haft en ganska jobbig helg på grund av att inte helt friska grannar i trapphuset som slutade med att jag fick åka hem till mormor och morfar för att tröstas och få fika. Hade på riktigt två grannar som försökte ta sig in genom min dörr för att dem var stensäkra på att det var jag som hade ägnat halva lördagnatten samt söndag morgon åt att stå med en slagborr i väggarna och nu skulle dem minsjäl hämta bevismaterialet, alltså borren. Vem tror dem att jag är ? Jag ägnade lördagkvällen åt att äta ostbågar, gosa med katterna och kolla på My week with Marilyn. Skulle jag få för mig att borra ner en vägg skulle jag iallafall inte göra det när det finns gottis och bra film att tillgå. Jag är rätt lat av mig nämligen.

☆ Idag har jag fotat en drös olika saker till webshopen. Vi har fått in ytterligare ett parti med klänningar, toppar, jumpsuits och herr-skjortor från 20-talet som jag gått igenom nu på morgonen. En del av det har hängts ut i butiken, högen av kläder som syns på bilden ovan, så vill man ta och prova lite färgsprakande och sportiga flapper-klänningar så är det bara att komma förbi !
☆ I morgon blir det nog mer fotografering. Ska även hitta en födelsedagspresent till mamma och morfar som båda fyller år på onsdag !
☆ Så kanske blir det någon slags kalas-firande på onsdag ? Håller tummarna !
☆ Annars blir det vanligt jobb i butiken resten av veckan och till helgen ser jag fram emot att hänga med hästarna i stallet. Min syster ska eventuellt komma hem från sin studie-ort och hälsa så det kan man också hålla tummarna för. Vill verkligen annars bara ha en lugn och trevlig helg !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar