7.11.2015

NEW IN!




För två år sedan fick vi en hel hög med gamla arbetarjackor som var omåttligt populära. Jag själv har använt min både när det ska byggas och till vardags och jag kan verkligen förstå att man vill ha en. Det funkar liksom både som jacka och som skjorta, att ha ovanpå något eller under något annat ! Ja, ni fattar. Dem sålde slut snabbt iallafall och vi får fortfarande förfrågningar om det kommer att komma in fler. Well, nu har det faktiskt kommit in ännu en hög ! I finast kornblått nästan allihop och i lite olika storlekar och modeller, vissa korta och andra långa. Dem finns i butiken nu och kommer att komma upp på hemsidan i nästa vecka. Och nu när vi ändå är i farten kan jag även berätta att det kommer att komma in gamla fina kimonos till butiken nästa vecka. Dem vi hade i höstas var också fruktansvärt populära, så populära så inte ens jag hann norpa åt mig någon av mina favoriter. Det ska jag iallafall se till att göra den här gången ! Så sväng förbi butiken eller håll utkik på webshopen så kommer det snart in lite mer roligheter ! Annars då ? Jo, jag har börjat laga några fina klänningar som bara hängt på lagret men som nu får komma fram i dagsljuset. Och helt utan silvertejp, även om det är lite nödlösningar här och där. Vi hade exempelvis en superfin art deco-klänning från sent 1920-tal som kom in redan i höstas men som har en stor fläck på sidan. Vi har försökt få bort fläcken, men tyget är så ömtåligt så det har nästan gått hål när man skrubbat det. Efter att funderat av och till bestämde jag mig för att rota runt bland all gammal spets vi har liggandes och hittade en skir sak som egentligen sitter under urringningen på klänningar men som jag nu sydde på lite snyggt över fläcken. Fungerade faktiskt väldigt bra och eftersom spetsen är från samma period och i samma färgskala tror jag nog man köper det. Ni får avgöra när den anländer i webshopen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar