7.17.2015

VINTAGE KIMONO




Igår kom det ett efterlängtat paket på posten och därefter var det julafton för mig. Eller, paket och paket, två stora emballage var det snarare vilket gjorde mig ännu lyckligare. Dem var nämligen fyllda till bredden av kimonos. Gick runt och småglodde på lådorna ett tag innan jag vågade öppnade dem med risken att bli besviken men det blev jag inte. Istället fick jag börja packa upp den ena utsökta kimono efter den andra. Fruktansvärt fina och fruktansvärt användbara. Sådana som man bara kan slänga på sig när som. Jag som sagt att jag skulle norpa åt mig en favorit fick räknat ihop att jag helt plötsligt hade sexton stycken favoriter. Kan man ta med sig sexton kimono hem ? Jag får helt enkelt suga på den karamellen lite. Vi har iallafall börjat göra i ordning dem, några hänger redan framme i butiken och några av dem kommer upp på webshopen under dagen. Bland annat den blåa som syns här nedanför. Hur fin var inte den till en antik bomullsklänning, ståhatt och läderbälte ? Idag skiner solen och jag skulle egentligen vilja ta dagen ledig och ligga på stranden och slappa, men det är lite för mycket att göra här känner jag. Får hoppas att solen stannar ett tag till. Fick feeling och började uppdatera hemsidan för någon dag sedan och det är precis som att storstäda. Det behövs göras, men man går och drar på det, sedan är det skittråkigt under tiden man gör det men efteråt känns det jäkligt bra. Det kommer nog ändras lite mer under den kommande tiden, bland annat dags för den där logotypen att få sig ett ansiktslyft. På tiden !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar