10.12.2015

CEFALÚ




Förlåt för den dåliga uppdateringen här och på webshopen den senaste tiden ! Sedan jag kom hem från Sicilien har det varit fullt ös med reklamfilmer och butiken har hamnat lite i andra hand. Kommer nog se ut så oktober månad ut iallafall, men ska försöka hinna med att få upp lite nyheter ändå. Sicilien, alltså. Italien generellt måste ju vara vackraste landet på jorden, jag blir helt till mig varje gång jag är där för det är så hjärtknipande vackert överallt. Även när det är fult så lyckas det vara vackert. Är något fult i Malmö, då är det liksom bara fult. Det var en jätterolig resa vi hade iallafall och det blev precis så bra som jag hade hoppats på. Där var det lika varmt i vattnet som i luften, det fanns trånga gator med italienska familjer, pittoreska hus, små restauranger och ett allmänt lugn. Eftersom det var en yoga-resa så var det ju yoga som gällde varje dag och jag har nog aldrig känt mig så vältränad i hela mitt liv. Ställde dessutom upp på saker som jag inte brukar gilla att göra när jag är på semester (sådana där hurtiga saker som hurtiga människor gör), men klättrade både i berget vi bodde vid, snorklade och åkte med på olika matupplevelser och det var faktiskt roligt alltihop. Är det ett ålderstecken ? Som tur var gjorde vi en massa ungdomliga saker också, typ dricka oändliga mängder vin, dansa till italienska hits och nattbada under en blixtrande himmel. Det sista är kanske inte det smartaste en kan göra, särskilt inte med oändliga mängder vin i blodet. Nåväl. Både Cefalú, där vi bodde, och Palermo är helt klart värda att återvända till och särskilt mycket när det inte är turistsäsong. Fem solar av fem möjliga !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar