12.08.2015

NEW YEAR'S EVE




Nu börjar årets höjdpunkter närma sig för mig ! Först julafton - en högtid som helt och hållet går ut på att mysa runt i pyjamas och morgontofflor, se på film (tecknat och romantiskt, tack!) och äta galna mängder mat. Sedan skärper man till sig, packar ner konfetti, lösögonfransar och glitterklänning och reser iväg för att uppleva nyår i en helt ny stad ! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, nyårsafton har blivit ljusår roligare sedan jag började resa iväg istället för att sitta på en halvtrist middag omringad av människor som jag egentligen inte känner eller ens tycker om. Det är ju ändå sjätte året i rad nu som jag åker iväg och det finns verkligen inget bättre sätt att avsluta eller inleda ett år på. Den här gången har turen gått till Edinburgh och det blir Alice som reser med mig. De roligaste nyåren har ju varit när man rest med Alice, så tänker att detta kan bli bra. Dock har vi inte så bra koll på vart vi egentligen ska ? Jag tänkte att Edinburgh låg på Irland och Alice trodde att deras valuta var euro ? Utöver att jag inte ens vet vilket land jag kommer hamna i så har jag iallafall lokaliserat de tre viktigaste grejerna: var ligger hotellet i förhållande till "där grejer händer", var finns vintagen och var smälls det stora raketer ? Hotellet råkar ligga helt fantastiskt bra (blir typ imponerad av min egen förmåga att alltid hitta bra hotell), det kryllar av vintagebutiker där (samtliga i närheten av hotellet) och Edinburgh ska visst bjuda på storslaget fyrverkeri av världsklass (också i närheten av hotellet, just sayin'). Ser fram emot den här resan galet mycket ? Och alla nyårsresor som skall komma ? Har redan bestämt mig för Krakow nästa år. Alice vill gärna göra en udda variant något år och dra på längre resa i Asien. Sedan har vi fortfarande Moskva kvar, och Antwerpen, Brügge och Bratislava. Och listan med städer lär säkerligen fyllas på !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar