9.01.2016

LIFE


Känner mig oförskämt taggad idag, trots att det blivit september och sommaren officiellt är över. Kanske beror det på att jag har en maxad helg att se fram emot ? Kanske beror det på att solen sken och luften var lagom varm när jag cyklade till in butiken ? Kanske beror det på att alla produktbilder jag fotograferade i början av veckan blev himla bra och jag har lite lust och inspiration i blodet ? Kanske beror det på att jag mentalt bestämde mig för att äta veggie-burgare på Max ikväll ? Kan också vara en härlig blandning av alla fyra. Låt oss ta en titt på hur helgen kan se ut, om jag får bestämma !






I morgon är det biopremiär för Absolutely Fabulous och jag, Alice och Rasmus kommer sitta bänkade på första raden uppklädda till tänderna ! Helt hysteriskt, som serien heter på svenska, tittade vi tre på slaviskt under gymnasieåren och det kunde inte undgå någon att det var väldigt mycket Patsy över Alice och väldigt mycket Edina över mig. Det lever kvar än idag och Alice är min Patsy på riktigt i livet. Att se det hela på bio kommer bli episkt. Jag har inget annat än lovord för Helt hysteriskt, och för Alice för den delen, och jag vet att jag kommer älska varje sekund av filmen och troligen känna igen mig i varje scen. Alice och jag brukar ju resa bort ihop över nyårsafton men eftersom min familjesituation har förändrats något (jag har en familj nu) så kommer vi inte kunna göra det i år. När jag insåg det hade jag god lust att säga hej då till familjelivet, men istället bestämde vi oss för att göra en resa innan nyårsafton. Helt okej kompromiss även om jag inte ser det minsta fram emot att fira nyår i Sverige. Blir första gången på sju år, men får ta den smällen och livet går vidare bla, bla... Så i morgon innan bion ska vi ses i butiken, öppna upp en flaska skumpa och boka en lyxig weekend till Rom !






I helgen åker vi ut till Österlen igen för att hänga med Nina på Himlahav. Förhoppningsvis kommer vi iväg redan på lördag så vi kan stanna en natt. Det kommer fotograferas, stylas, sugas in inspiration, pratas om stort och smått och bara ha det väldigt fint. Kanske stannar vi någonstans på vägen och besöker en loppis eller köper en bil. Ja, bil står högst upp på inköpslistan nu. Har aldrig köpt en bil förut så det är väl på tiden, men jag får ångest bara av att köpa ny cykel så hur jag ska klara av att lägga en smärre förmögenheten på det här. Men det får ju gå. Vad det blir för bil ? Jag dör nästan av det här men det kommer bli en Volvo V70.... Saken är att vi behöver en rymlig familjebil som även kan vara en rymlig arbetsbil och klara av att fyllas med diverse utrustning och rekvisita och som även kan dra ett hästsläp. Och jag vet av erfarenhet att en Volvo V70 är bästa valet där, eftersom mamma haft en sedan de senaste tio åren och den har flyttat halva MANI upprepade gånger, blivit utlånad till mig när jag ska på filmjobb, haft bakre delen fylld av barn, packning och hundar och dessutom dragit runt på flertalet hästar. Hade jag levt i en annan värld hade min första bil varit en gammal Mercedes med brun läderklädsel men vad ska jag med en sådan till annat att se frän ut ?






Inte för att det här har med helgen att göra men det skänker nog ändå en viss nice känsla över mitt liv generellt nu och det är att jag åker till Mallorca i slutet av månaden. På jobb, förvisso, men en kan ju jobba på sämre platser och jag tänker att jag nog ska hinna med att bada, läsa och strosa runt ändå. Det roliga är att jag tänkt att det skulle vara skönt att åka på en resa till Medelhavet i slutet av september eftersom det var så himla fint när vi var på Sicilien vid den tidpunkten förra året och nu blev det precis så. Mallorca, känns som om den ön fått ett jäkla uppsving senaste året ? I ärlighetens namn har jag varit på Mallorca sex, sju gånger tidigare men då var det inga hippa bloggare som reste dit utan mest engelska turister med strumpor i sina sandaler. Och så jag, trots att jag varken uppskattar den spanska maten eller kulturen utan mest för att det varit billigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar