12.28.2016

MANI VINTAGE



Vi fick in så himla mycket fina klänningar, skor och hattar för ett tag sedan och jag försöker få upp allting i MANIs webshop så fort det bara går. Har fortfarande en del kvar men sakta så. Tycker mycket av det passar fint till nyårsafton för det är ju något särskilt med cocktail-klänningar som ser ut som smällkarameller, eller hur ?

Har för övrigt sällskap av The Walking Dead nu är jag sitter med hemsidan vilket gör jobbet med bilderna mycket mer roligt ! Ganska långt ifrån fina kläder och svunna tider, men det är utan tvekan den bästa tv-serien jag vet. Har sparat de två senaste säsongerna tills den dag jag är höggravid och närmar mig förlossning och nu är den här och det är dags för mig att ta mig an trettiotvå stycken avsnitt. Heaven. Tanken är att zombies ska distrahera mig från värkarbetet. Återkommer hur det gick med det. Tycker också att The Walking Dead är den mest jämställda serien ? Det slog mig för bara några månader sedan att i deras värld så delas man inte in efter kön, eller ålder, för den delen. Den som är bäst lämpad för att slakta zombies gör det, och den som är bäst lämpad att samla mat och passa ungar gör det. Och att dem dessutom har fått in det på ett så självklart vis att man inte ens reflekterar över att de bästa zombie-slaktarna är tjejer och att många av de mjuka karaktärerna är män.

Okej, det där hade väldigt lite med kläder att göra, men kom förbi butiken på Davidshallsgatan om du vill prova något ! Vi är där fram tills lördag !




All Items : MANI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar