8.11.2016

ABOUT TODAY


Pust, tillbaka i butiken igen efter två dagar av totalt fläng och kånkande. Nittio procent av stylist- och scenograf-jobb går bara ut på att bära saker i det oändliga. Men samtidigt är det något av det roligaste som finns, att se en idé bli till verklighet allt eftersom man arbetar med det. Och nu är det bara att ladda om till nästa jobb ! Unnar mig helt ledigt från det idag, sedan får jag halvt stressa ihjäl mig övriga dagar. Längtar till en normal vecka så jag kan gå i butiken och pyssla med webshopen i lugn och ro.






Såg Suicide Squad i tisdags och det är alltid läskigt när man hypat en film väldigt länge för man kan ju bli hur besviken som helst. Men den var bra. Väldigt mycket min typ av film och eftersom jag såg Batman vs. Superman i vintras så var jag väldigt mycket inställd på stilen. Tänker man att det ska vara mer som Christopher Nolan's Batman-filmer så blir man klart besviken, för dem här filmerna är väldigt mycket mer tillbaka åt serie-hållet snarare än att ha någon rimlig verklighetsförankring. Och jag älskar serie-Batman ! Hatar dock Superman eftersom han är den tråkigaste Superhjälten någonsin och därför gillade jag aldrig Batman vs. Superman så mycket som jag borde. Dock stort plus för att det var Ben Affleck som spelade Batman i Suicide Squad trots att han bara syntes några sekunder och att Superman fortfarande var död. Är alltid svag för när man knyter ihop säcken trots att det rör sig om olika filmer !

Nej, nu ska jag återgå till att sortera kvitton och prismärka kläder !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar