5.05.2013

FIVE GOOD THINGS TODAY





Att sitta i värmen på min balkong som numera inhyser både blommor och en arbetsplats fylld med viktiga saker, som glittrig konfetti, superlim och rakvass skapell. Och på golvet ligger två dåsiga katter och värmer sina magar i solen.


Att jag ska få ställa ut mitt examensarbete på Form/Design Center i slutet av maj. Det blir min belöning för väl genomfört arbete och vernissagen vill jag dela med alla jag känner och säga hej då till produktdesignutbildningen även om det är långt ifrån slut än.


Att sätta ihop en spellista med Snoop Dogg, Dr. Dre, Maskinen, David Guetta och Calvin Harris och när energin böjar minska höjer man volymen och sveper lite läsk och kör igen, ännu mer än förut.


Att man nervöst sitter med en form som man än så länge bara arbetat med platt på ett papper och nu står den framför en i verklig storlek och det ser precis så bra ut som man bara kunde hoppas på.


Att ta på sig ett par loafers och snabbt springa ner i affären runt hörnet och handla två glassar och bli lycklig över att solen är så varm att man klarar sig utan jacka.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar