5.24.2013

FORM/DESIGN CENTER





Så mycket ångest och vemod och mer ångest jag genomled igår. Men när vernissagen kickat igång släppte det mesta och jag hade jättetrevligt och var väldigt stolt över min lilla sko. Det kom otroligt mycket folk så det var full rulle från början till slutet så hann knappt med att hälsa på vänner och familj. Det bästa var när två skodesigner kom och berömde både mitt arbete och min modell, de visste båda hur otroligt svårt det var att göra modeller av skor. Det gjorde ju mig otroligt glad ! Jag vet ju att min sko och dess design inte är något som alla kan förstå, men de personer som verkligen betydde något var väldigt positiva mot den och det var det allra viktigaste. När vernissagen var slut var vi några som gick till invigningen av Malmös nya Boulebar och där satt jag sedan smått lycklig med en Pepsi i ena handen och ett glas vin i andra. Då var det som allt bara försvann från mig, redan i augusti började mitt förarbete och sedan januari har jag levt och andas projektet varje minut. Nu är allt plötsligt slut och jag känner mig oerhört tom. Kände mig tom igår kväll och när jag vaknade i morse var också helt tom. Hade precis samma känsla dagarna efter studenten då jag fick smita ut om nätterna för att lägga mig på gräsmattan och stirra rakt ut i rymden. Men nu är det dags för andra roliga grejer och det ser jag väldigt mycket fram emot !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar