5.15.2013

YOUNG & BEAUTIFUL





I måndags lämnade jag in min examensuppsats och är härmed befriad från fötter och ergonomi ett tag fram över. Förhoppningsvis får jag redovisa mitt arbete redan i slutet av månaden och får jag gjort det så är det nästan helt slut för min del. Resultatet är jag nöjd med också, tycker om hur skorna ser ut och de fyller en viktig funktion. Igår var jag först på utställningsmöte och därefter ägnade jag dagen nere i verkstan åt att jobba med modellen. Det flöt också på bra, tills precis innan jag skulle gå hem och skulle slipa till skons klack. Den gick i fem bitar, så det vara bara att plocka fram superlimmet och på det igen.  "Fäst vid min produkt" fick en helt annan innebörd när jag dessutom insåg att limmat fast min egen tumme på klacken. Men efter det gick allt bra. Och sedan var det ju dags för Eurovision Song Contest direkt härifrån lilla Malmö ! Öppningsnumret var så stark att jag både grät och spontan-applåderade och när Petra Mede åkte upp på scenen undrade  jag hur tusan SVT fått dit Beyoncé med sin tajta budget. En lyckans kväll ! Tyvärr har det hänt två trista saker också, det första som hände var att jag tappade ett av mina älskade ananas/flug-örhängen i marken och det gick i två delar, fuck, och sedan bestämde sig min dator för att lägga ner verksamheten efter sex års trogen tjänst. Blev mest ledsen över örhänget.


Dress : MANI / Hair piece : Vintage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar