9.17.2013

VINTAGE LOVE




Alltså, hur kan man inte älska vintage när det kommer in sådana underbara saker som, exempelvis, den här galna stråhatten i butiken ? Den vägde säkert två kilo och fick mig att vilja sticka till en tropisk ö och dricka paraplydrinkar iklädd stormönstrad bikini från 50-talet, på bums ! Det hade varit väldigt härligt, särskilt nu när det är kallt ute på riktigt. Snart kan man inte ha dörren in till butiken öppen längre, känns alltid så trist när det är dags att hålla den stängd. Och så måste jag börja stänga balkongdörren om nätterna också så jag inte fryser ihjäl om morgnarna när det är dags att kliva upp och sticka till jobb. Tröstar mig genom att samla på mig lite mer gamla pälsar som kan hålla mig varm de kommande månaderna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar