1.02.2014

NEW YEAR´S EVE IN PRAGUE PART. I




Som, numera, vanligt åkte jag iväg till en för mig ny stad över nyår och i år var det Prags tur. Klockan 07.19 i måndags morse stod jag tillsammans med min eminenta reskamrat Alice på Kastrups tågperrong och korkade upp en flaska skumpa som vi svepte i oss innan vi gick in på flygplatsen. Bilden på det, som är här nedanför, måste för övrigt vara resans bästa bild, summerar liksom ihop vilken hög klass det är på mig och Alice ! Har alltid väldigt kul med henne, vi är rätt olika på många sätt men det funkar liksom hela tiden och överallt. Som när jag satt och bölade på flyget när det var turbulens och Alice, som inte alls är den tröstande typen, försökte trösta mig genom att säga "Upp som en sol, ner som en pannkaka!" och jag började gråta ännu mer. Iallafall kom vi fram till Prag i livet och lite berusade eftersom de serverade gratis vin på planet, hittade vår privata chaufför som körde oss till hotellet, lämnande väskorna och sprang direkt ut igen för att gå Prag runt. Alltså, vilken otroligt stad ! Amsterdam är fortfarande nummer ett, men Prag var helt obeskrivligt vackert. Ville flytta in i varenda hus ! Efter att ha vandrat runt i varenda liten gata, spenderat timmar på olika små pubar och shoppat gick vi tillbaka till hotellet för att fixa oss för kvällen som fick avslutas med italiensk mat och utgång !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar