1.03.2014

NEW YEAR'S EVE IN PRAGUE PART. II




Andra dagen i Prag vaknade Alice och var supersjuk så efter att vi ätit hotellfrukost och köpt sjuktabletter fick Alice bäddas ner i sängen och jag gav mig ut i Prag själv. Struntade i att ta med kameran och lät kartan ligga kvar i fickan. Istället gick jag bara runt i timmar, tittade på alla hus och människor, funderade på året som gått och året som skulle komma och bara njöt för fullt. På eftermiddagen köpte jag med mig lunch och gick tillbaka till hotellet där Alice som tur var hade piggnat till. Sedan gick vi tillsammans ut och shoppade upp så mycket pengar vi kunde. Fick med mig underkläder, fantastiska julkulor, tröja och läppstift från Topshop, en paljettväska formad som pommes i en McDonaldsbägare, ett diadem som det stod PARTY ON på vilket passade med tanke på kvällen och en fin flaska rysk vodka. Därefter gick vi tillbaka till hotellet, fixade oss och vid tiosnåret stack vi ut, åt, skålade till fyrverkerier, drack fruktiga drinkar och dansade hela natten lång !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar