5.28.2014

THURSDAY'S SET




Sista dagen för reklamfilminspelningen var i torsdags förra veckan, ännu en dag med helt underbart väder och jag stod redo med mina shorts redan klockan nio på morgonen. Dessvärre insåg vi att vi inte skulle ha så många timmar i solen innan huset kom i skugga, så det blev till att rekordsnabbt fixa miljön, skådespelarna och rigga teknik. Vet att min vän T sa att hon tycker det här jobbet låter så glamouröst, men när jag stod och rensade rabatterna och stenplattorna på uppfarten från ogräs och mossa, huset skulle ju se helt nybyggt och rent ut, i hundranittio medan svetten rann kände jag mig inte det minsta glamourös. Tre gånger fick jag även i ilfart tvätta av bilen med en vattenflaska och servetter för det var så fruktansvärt mycket pollen i luften så allting blev helt gult. Inte heller så glamoröst. Men på film såg det kanon ut, ljust och fräscht och rent. Så som man vill ha det när man flyttar in i ett nybyggt hus !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar