7.01.2014

LAZY SUNDAY AT ÖSTERLEN




I söndags tidig morgon tryckte jag, Finn och delar av familjen in oss i bilen för att köra ut till Österlen. Mamma ville kolla på hus och i flera timmar körde vi runt på små vägar, fikade hemmagjorda bullar i någons hus och tittade ut över oändliga åkrar. Ibland, särskilt när vädret inte är bra, känns Österlen precis som Toscana. Ett mjukt böljande landskap. Efter att ha kollat på några små hus, som inga kändes riktigt rätt, körde vi mot Trelleborg för att besöka en loppis som tillhör vår antikgranne här på Kärleksgatan. Jag hittade en liten ostkupa och stod och vägde om jag skulle köpa med mig en stor spegel hem för att hänga i badrummet. I sommar ska jag nämligen fixa klart det sista i min lägenhet och badrummet står med på den listan. När vi var klara följde jag och Finn med resten av familjen hem för att få i oss lite grillad lax. På det hela en lugn dag förutom de jobbiga minuterna efter att jag hoppat med  hunden rakt ut på en åker bara för att sedan inse att bilnyckeln flugit ur bröstfickan och landat någonstans i den höga havren. Letade med andan i halsen och hittade den tillslut. Lättnaden !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar