7.02.2014

TODAY'S




Idag bär jag klänning från H&M som jag köpte på deras rea för två somrar sedan. Vad tiden går ! Ändå skönt att bara köpa saker som man känner att man kan använda år efter år. Nya skor däremot, köpte dem på Zaras rea igår. Älskar reor och Zaras reor är alltid bäst. Och så toppat med gammalt midjebälte från MANI. Redan juli förresten, vilket, förutom att en månad av sommaren redan gått, innebär att jag snart fyller tjugosex år. Förstår inte när vuxenheten ska drabba mig bara ? För tio år sedan tänkte man ju att när man är tjugosex då är man en riktig vuxen men ärligt talat känner jag mig inte det minsta vuxen. Vet inte vad som krävs av mig för att känslan ska infinna sig ? Jag betalar mina egna räkningar, bor i egen lägenhet, har två egna katter, deklarerar, odlar pelargoner, kör bil, röstar och utnyttjar min rätt att dricka vin. Men så finns det de där andra sakerna, som att dricka varm choklad som andra dricker kaffe, kolla på Svambob Fyrkant och dessutom samla på sig en massa saker med Svambob, klä sig lite som en galen tonåring, argumentera med mamma på samma nivå som en tio-åring och gråta rakt ut när man flyger flygplan och är rädd för att dö. Kanske kommer känslan av att vara vuxen aldrig att infinna sig och kanske är det lika bra det.





Dress : H&M / Shoes : Zara / Belt : MANI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar