7.17.2014

OUR DRUGS AND OUR LOVE AND OUR DREAMS AND OUR RAGE



Har börjat fota på manuellt läge nu. Status so far ? Jag bemästrade ju P-läget som en proffs så det är väl inte mycket skillnad jag kan se i bilderna, men de skillnader som man ser är väl också avgörande. Ljuset, särskilt när det är mörkare ljus, blir mycket bättre och lättare att efterredigera. Och det är en viss krispighet i bilderna nu som jag inte tidigare lyckats få till. Har bara hunnit fota produktbilder till MANIs webshop med vit bakgrund och redan där känns det mycket bättre. Är spänd på att se om jag kan få en skillnad även när jag fotar kläder mot mörk bakgrund. Enda jobbiga är att man måste på och ratta på bländaren, slutartiden och ISO:t hela tiden. Men så får det väl vara eftersom jag tjänar in den tiden i bildredigeringen sedan om det är ordentligt gjort från början. För övrigt är det intressant att det har tagit mig sju år att lära känna min kamera. Nästa steg kanske blir att satsa på ett bättre objektiv ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar