8.05.2014

FOR A BETTER MONDAY (ONE DAY TOO LATE)




☆ Den här veckan börjar måndagen en dag senare eftersom jag hade ledig dag igår. Var skönt att hålla ledigt lite efter förra veckans känslostormar. Idag har jag inlett dagen med två avsnitt True Blood, tjugo armhävningar, en påse Dumle till frukost och så har jag postat iväg helgens MANI-ordrar ! Resten av dagen är jag i butiken och komma ägna tiden åt att fotografera så mycket jag kan.
☆ I morgon är det stora fikar-dagen ! På morgonen ska jag och mamma har fika- och planeringsmöte för butiken. Inga beslut om vår lokal har tagits och vi står bara och stampar utan att kunna gå till handling vilket är extremt jobbigt. På eftermiddagen ska jag hem och fika hos mormor och antagligen kommer butiken vara stängd några timmar då.
☆ På torsdag ska vi på två stycken lokal-visningar. Den ena lokalen har vi kollat på för någon månad sedan och vi sitter princip med kontraktet i handen, men det känns som ett himla stort och farligt steg att lämna vår adress här på Kärleksgatan. Den andra lokalen har mamma tittat själv på tidigare och nu ska även jag se den. Den ligger närmare vår nuvarande adress, bara tvåhundra meter bort, kanske gör det den till ett säkrare kort ?
☆ På fredag är butiken öppen som vanligt och jag ska försöka få upp så mycket nyheter som möjligt på webshopen !
☆ Och helgen ska jag kanske ägna åt vettiga saker för en gångs skull ? Typ rensa ut garderoben, slänga halva källaren på återvinningen, plantera om blommor och hänga upp nytt badrumsskåp ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar