8.25.2014

FOR A BETTER MONDAY




☆ Sista veckan vi har ordinarie butik på Kärleksgatan och den har inletts med dammsugning och annan städning för att vara så fräsch som möjligt i det sista ! Gick först till butikslokalen på Davidshallsgatan eftersom jag tänkte fota lite, men kamera-batteriet dog efter en bild så då var det bara att traska tillbaka. Tur att det inte är så långt där emellan. Idag tänkte jag packa ner byxor som inte ska super-reas ut och allmänt ta tag i saker som krävs när man flyttar butik !
☆ Är det soligt i morgon tänkte jag göra ett nytt försök på att fota i nya lokalen. Därefter tänkte jag fixa ett ordentligt inbjudningskort till öppningen 18 september som kan delas ut till kunder och andra ! På kvällen ska Finn och jag springa, är inne på tredje veckan nu, men igår när vi sprang drabbades jag av någon slags delirium och kunde helt plötsligt springa jättefort fast jag var inne på mitt tredje varv i parken och borde vara slutkörd. Blev helt upprymd efter det, min kropps kändes stark och kraftfull. Inte lika upprymd idag dock, för mina knän är totalt förstörda. Är dem inte bättre till i morgon kan Finn glömma att jag utsätter min sköra kropp för med djävuls-jogging.
☆ Onsdag, torsdag och fredag är det jobb i butiken ! På fredag är det min sista ordinarie arbetsdag på Kärleksgatan !
☆ I helgen startar vi med renoveringen av nya lokalen. Det bakersta rummet som nu är rosa ska bli i någon mustig svartaktig duvblå nyans. Främre rummet ska få bort sin gröna fondvägg och bli helt vitt istället. Mellersta rummet får behålla sin varma gråa ton. Får ner i källaren och gräva fram alla mina renoverings-saker som jag samlat på mig, typ min ångmaskin som är världens bästa när man vill ha ner tapeter på ett tjufs !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar