8.12.2014

RUBY RED




Nu har jag bara en bronsring från 30-talet kvar och det gör mig lite nedstämd eftersom det kan ha varit några av de finaste ringar jag sett och jag gärna hade behållit dem själv. Men alla som köpt dem har varit väldigt nöjda och då får det vara värt det. Igår slog det mig dock att jag har något hemma som påminner rejält om ringarna fast som halsband. När jag tog studenten fick jag två halsband av mormor som hon själv hade haft, ett i silver med en liten diskret diamant som jag även hade på mig under studenten och så ett lite större, mer synligt silverhalsband med en rubinröd sten. Samma stuk som ringarna, och jag har för mig att mormor sa att det var från 30-talet och att det tillhört hennes mamma, eller om hon fick det när hon föddes. Måste fråga mer noga om det. Iallafall, just det halsbandet har jag aldrig använt, mest för att jag inte haft någon stil som det passar till. Men igår fick jag bara den här känslan att jag måste ha det här halsbandet på mig nu ! Så jag fiskade upp det från sin säkra plats i smyckeslådan och jag är kär ! Tycker det är väldigt fint och precis som ringarna har den en känsla av bohemisk romantik över sig. Dessutom passar den utmärkt till min fina ring från Finn !


Blouse : MANI / Ring : Vintage Gift / Necklace : Vintage Gift

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar