12.17.2014

INSPIRATION | THE LIGHTER COLORS




Visst är det så att det är lättare att bara dra på sig svarta kläder på vintern än att försöka få in lite lätthet och färg ? Jag är nog själv en sådan även om jag försöker med min vita yllerock och mitt knallröda läppstift. (Läppstiftet har dock som enda uppgift att ta uppmärksamhet från mitt vintertrötta ansiktet och glåmiga hy.) Därför är det alltid så uppmuntrande att se folk som klär sig i färg trots regn och rusk och mörka dagar. I butiken har vi en del ljusare och färggladare textiler för den som vill bryta av mot det svarta. Kappan på bilden kom in för någon vecka sedan och är både supervarm och supersnygg. Förutom att den är i ull är den dessutom fodrad med teddy. Visst kommer man undan med svarta byxor och skor med denna ? Eller att ha den till strumpbyxor i någon mustig färg och en snygg klänning. Det börjar med en bra kappa sedan så är variationerna oändliga !




➸ 60s Tweed Wool Coat : MANI Store
➸ 60s Creme Racell Dress : MANI Store
➸ 70s Studio 54 Heels : HERE
➸ 70s Bon Goût Patent Bag : HERE
➸ 50s Leather Gloves : MANI Store

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar