12.08.2014

MONDAY | EASTERN VINTAGE




Grävde fram den här gamla jumpsuiten till inspelningen förra veckan och som jag inte haft på mig på evigheter men nu fick den åka på igen. Den var ett av de absolut första plaggen jag tog till mig själv när vi tog över MANI och jag har haft många roliga tillfällen med den. Det blir ju så, att mycket av vad man har i klädkammaren kommer från butiken, ibland tar man något som hängt i butiken i evigheter utan att hittat ett nytt hem (helt enkelt för att man tycker synd om plagget) och ibland gör man en fuling och tar något innan det ens hinner komma ut i butiken. När de fina kimonona kom in tänkte jag att jag skulle ta en till mig själv men att jag skulle välja sist, efter kunderna. Nu är problemet att kunderna uppenbarligen hade samma favoriter som jag ! Alla dem som jag hade siktat in mig på, och det var ändå en del, är sålda. Utom två. Den som jag har på mig på bilderna är kanske den finaste av dem alla enligt mig, och den finns än så länge kvar ! Den andra är den här, men något säger mig att den inte kommer finnas kvar särskilt länge till... Idag kommer det upp fina nyheter på webshopen, håll utkik !


50s Tokyo Kimono : HERE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar