1.15.2015

TODAY'S OUTFIT




Den här gosiga tröjan var ett av mina två köp från resan till Hamburg. Ingen av dem var vintage dock. Tröjan köpte jag på Zara och det andra var en omlottsklänning från & Other Stories och kanske det dyraste jag betalat för ett plagg på flera år. Men det är en investering. Vintage-utbudet i Hamburg var helt över förväntan. För några år sedan firade jag ju nyår i Berlin och jag hade läst att Berlin var en riktigt bra second hand-stad. Eeeeeh. Jag vet inte vad jag gjorde för fel men jag blev himla besviken för utbudet levde verkligen - verkligen - inte upp till förväntningarna. I Hamburg fanns det däremot jättemånga butiker som erbjöd olika typer av vintage och second hand. Alla hade sin nisch och sin prisklass, precis så som man önskar. Så jag och Finn hade fullt upp bland glittriga 80-talsblåsor, roliga amerikanska 50-talsskjortor och oanvända läderskor från 60-talet. Men det blev varken några fynd eller köp. Iallafall, tröjan är från Zara, byxorna i 30-talssnitt och ylle från 70-talet är från MANI och solhatten från 30-talet (som jag slängde på just för detta) hittas här !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar