1.28.2015

WEBSHOP NEWS | TAILORED & PREPPY



➸ 60s War & Peace Jacket : HERE
➸ 70s Preppy Looking Top : HERE
➸ 60s Audrey Trousers : HERE
➸ 50s Theory of Oxford Skirt : HERE


Härom natten drömde jag att jag var så slank att jag kom i dem här svarta cigarett-byxorn i ylle som syns ovan. Det säger nog en del om vilket fint intryck dem har gett mig. Jag skulle ha dem till allt. Vit krispig skjorta i frack-modell, tajt blåvit-randig tröja i bomull, en svart blus och svarta lackskor -  oändliga möjligheter ! Har haft två cigarett-byxor i mitt liv och båda har jag använt till tyget rasat sönder. Det första paret hade jag i sex års tid och i slutet hade jag ju växt en del (eftersom jag inte var tanig tonåring längre) så fick knäppa dem på samma sätt som gravida gör med ett gummiband. Och ändå tog det emot att slänga dem, trots att varenda söm hade spruckit upp eftersom jag tryckte mig själv in i dem varje dag ! Tycker att det är ett oerhört snyggt alternativ till jeans, som genast gör att man ser lite mer välklädd ut. Men det är så svårt att hitta ett smickrande par i bra kvalitet, det är väl därför jag klamrar mig fast vid dem när jag väl kommer över ett par. Men inte dessa dock ! Dem hittas i webshopen med en del annat nytt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar