3.05.2015

NEW SHOES




 70s Bellshill Shoes : HERE
 60s Miss Pudd Sweater : HERE


Fick snabb-fotograferat tre par skor som kom upp på webshopen precis och som hittas här ! Bland annat dem som syns på bilden ovan, typisk klassisk modell som håller för evigt. I princip oanvända är dem också, som många av skorna är som vi tar in i butiken. Är det en typisk kvinno-grej, att köpa skor som man bara använder en gång sedan får de stå i sin låda i garderoben i decennium? Jag vet att jag är sådan iallafall. När Finn flyttade in skänkte jag tre papperkassar fullproppade med nästintill oanvända skor. Fortfarande står det kvar en hög av skor varav hälften är skor som jag aldrig kommer att använda igen, men som jag envist behåller. För några år sedan köpte jag skor som en galning, men numera handlar jag mer ansvarsfullt ett par nya skor inför vintern och ett par nya inför sommaren. Mitt examensarbete om hur skadliga högklackade skor var hjälpte nog på traven också för det blir liksom mer begränsat när man väljer bort högklackat till förmån att kunna gå ordentligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar