5.13.2015

VINTAGE EYE CANDY




Fy, vad det är tråkigt väder ute nu. Det är värsta kombinationen av stormvindar och piskande regnskurar. Jag har tagit bussen till butiken två dagar i rad nu, med motiveringen att det inte är livskvalitet att cykla genom storm. Inte det minsta. Känner att jag bara vill hem och lägga mig under täcket och inte vakna igen förrän det åtminstone är vindstilla, fast det funkar ju tyvärr inte så. Istället bjuder jag på lite värmande ögongodis från svunna tider, så har man iallafall något att le åt när vinden tjuter utanför. Bilden här under kan vara den bästa bilden som jag har liggandes i inspirationsmappen just nu. Visst sätter den ingång historier och levnadsöden i huvudet ? Och bilden ovan på mannen i den rutiga jackan ? Alltså, när jag läste en mode-kurs på högskolan så gjorde jag ett arbete om hipsters, som från start var ett utryck för att beskriva unga svarta människor som hade en naturlig känsla för stil och attityd, en äkta coolhet, och han måste ju vara ett alldeles lysande exempel på det ! Särskilt eftersom bilden är tagen på 1940-talet, om jag inte minns helt fel. Och det måste ju vara är ett bra exempel på att stil aldrig går ur modet, antar jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar