7.06.2015

ÖSTERLEN




Vilken otroligt avslappnande och skön helg jag har haft ute på Österlen ! Även om jag bara var borta tre dagar så var återhämtningen typ två tusen procent. Och vilken jädra tur vi hade med vädret sen då ? Trettio graders stilla luft och skinande solsken hela tiden. Det kändes inte ens som man var i Sverige, hade lika gärna kunnat vara Toscana eller franska landsbygden. Vi såg iallafall till att hänga på stranden mest hela tiden och jag fick äntligen spreta ut min bleka kropp på en varm sandstrand och dricka min röda Breezer. Det var total lycka tills jag kom hem igår och insåg att jag totalt bränt sönder hela bakre delen av min kropp... så i natt fick jag sova kvidandes på magen med svalkande blöta handdukar över ryggen och låren. Inte kul. Men det var ändå underbart så länge det varade ! Jag fick badat, läst en bok, käkat fyra glassar, tryckt i mig ett halvt kilo räkor, skrattat och pratat allvar och luktat på varenda blomma jag gått förbi. Och ändå gjort typ ingenting ? Turat om att slumra på en strand och att slumra på en gräsmatta. Till nästa år får jag se till att planera in en längre tid av ledighet så jag kan få göra ingenting lite längre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar