8.19.2015

ABOUT | FLOATING DREAMS




I helgen ska jag på bröllop för första gången...någonsin ? Nej, jag har varit på enstaka bröllop förut, men den här gången är den annorlunda för att jag står nära brudparet och dessutom har dem satsat på ett sjujäkla bröllop. Så som bröllop brukar se ut i amerikanska filmer, ni vet. Det innebär också att jag för första gången på år får lov att klä upp mig till tänderna ! (Senaste gången jag gjorde det var nog när MANI var nominerad på Nöjesguiden-galan och jag låtsades att jag skulle på bal på slottet.) Så jag och mamma tog en tur över till Köpenhamn för några veckor sedan just för att hitta klänningar till bröllopet. Själv fick jag jackpott direkt och slog till på den allra första klänningen jag provade på allra första stället vi gick till. Visste inte riktigt vad jag letade efter men när jag fick syn på den var det bara kärlek och oavsett hur den satt så skulle jag ha den ! Den satt som tur var bra. Och visst är den vacker ? Från 1930-talet, men stora klockärmar och ett kimono-inspirerat snitt, gjord helt i flytande silke. Tycker den andas så mycket old Hollywood, kan riktigt se hur en filmstjärna kliver ur sin bil ut på röda mattan iförd just den här klänningen, med en vit pälsstola över axeln och gnistrande diamanter all over. Okej, det är precis den här scenen jag tänker på fast i min klänning. Och på en brunett.






Nu ska jag varken ha päls eller diamanter till, för att det fortfarande är sommar och jag äger ärligt talat inga diamanter - än ! Istället blir det en liten Louis Vuitton, stormblå naglar, vinröda läppar och mina vanliga kork-kilklackar. Mamma har gått all in och bokat upp en frisörsalong innan vigseln börjar, så man får kanske passa på att göra en storlagen frisyr istället ? Tänker typ mjuka vågor som går bakåt och sedan vill jag gärna sätta i en grön sammetsdiadem med fjädrar längst bak. Något som håller i minst tolv timmar iallafall. Så var jag inne i stan idag och provade en slimmande underklänning att ha till. Flytande silke är ju fint, men det faller verkligen efter kroppen så jag ville ha något som håller koll till allting, så att säga. Helt fel dag att fixa det på, var typ tvåhundra grader varmt när jag kämpade med att åla mig i och ur olika underklänningar och när jag kom ut ur provrummet såg det mer ut som jag precis hade varit på ett svettigt träningspass. Men det var det sista som behövdes och nu är jag baske mig helt redo för bröllop ! Ska bli så himla roligt !




2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk klänning! Den kommer du va fin i :)

    SvaraRadera