8.14.2015

FRIDAY




Då var det fredag än en gång och dessutom startskott för Malmöfestivalen ! Den bästa veckan på hela året om ni frågar mig, men det får man väl inte säga i den här jäkla staden. Har alltid varit ett troget Malmöfestivals-fan vilket kanske skvallrar om vilket spännande liv som jag levt, men jag har faktiskt många fina minnen därifrån. Och några hemska minnen också, om jag ska vara ärlig. Som när jag för två år sedan åt tjugofyra stycken minimunkar med neon-färgad glasyr på och jag fick ägna hela natten åt att kaskad-kräkas. Det var en mardröm. Men ni vet, minnet är kort och dagen efter var man tillbaka igen, aningens mörbultad, men redo för mer ! Har dock undvikit just neon-färgade saker för sådant ska man nog inte mata kroppen med. Dock inte så jättemånga bra artister i år ? Dem enda som jag verkligen känner att jag måste se är Jonathan Johansson och Say Lou Lou. I kväll ska jag iallafall in och se Bob Hund med Alice, men det får blir lugnt för i morgon ska jag iväg och träna med hästen. Ser fram emot det lite lagom ? Ska ju erkänna att varken hästen eller jag har rört oss särskilt mycket i sommar och jag tar helt på mig ansvaret för det. Men det är för varmt för en vettig människa att skumpa runt i en sand-paddock den här tiden på året ! Tjugo minuters max sedan svettas jag ihjäl. Så hur vi ska klara över en timme i ett kvavt ridhus i morgon har jag ingen aning om, men jag får helt klart ladda upp med både sockerbitar och coca-cola.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar