8.03.2015

BIRHTDAY




Min födelsedag gick rätt så smidigt, vaknade med något som kändes som en förkylning men insåg så snart att det nog bara var ett släng av ålderdom som smög sig på. (Har faktiskt inte varit förkyld sedan jag var det sist för ett och ett halvt år sedan. Var helt borta i fem dagars tid och frös så mycket att jag fick ligga invirad i sex olika täcken och filtar och någonstans i feberruset var jag bergsäker på att jag skulle dö. Men jag överlevde och sedan dess har jag inte varit sjuk. I min värld innebär detta att jag överlevt något muterat virus och att jag numera är immun mot alla slags förkylningar.) Nåja ! Min yngsta syster kom förbi på dagen och tillsammans så försökte vi få ihop en rätt skaplig tårta och jag tyckte faktiskt att den blev rätt så okej. Den smakade fantastiskt iallafall och att den var dekorerad med godis gjorde ju inte saken sämre. Sedan så dök resterande av flocken upp och fick imponeras över min någorlunda matlagning och mitt nymålade golv. Ja, jag fick äntligen målat golvet i vardagsrummet för någon vecka sedan och det blev så bra att jag verkligen inte kan sluta kolla på det. Så rätt beslut och färgen måste vara något av det vackraste jag sett. Som ett djupt stormigt hav eller en mörk natthimlen. Vill måla allt jag äger i den färgen. Fick till och med satt upp lister och möblerat om. Blev som ett helt nytt hem ! I övrigt ligger vi lite lågt med butiken den här veckan, solen lyser och vi har valt att vara lite lediga. Det innebär att butiken håller stängt idag, troligtvis i morgon och även på torsdag. Det kommer att komma upp några finfina nyheter på webshopen senare i veckan, men annars blir det rätt lugnt där också !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar