7.29.2015

27




I morgon vankas det födelsedag för min del. Tjugosju år ! Det känns som om dem flesta man pratar med tycker att vuxenheten drabbar en när man blir tjugosju, tjugoåtta. Jag vet inte vad som drabbat mig men jag känner mig inte vuxen. Dödsgammal emellanåt, men inte alls vuxen. Känner ändå att jag kan omfamna tjugosju med öppna armar. Den dyra ansiktskrämen som jag köpte när jag fyllde tjugofem och som jag envist fortsatt att köpa verkar göra sitt (kanske hinner man inte åldras så mycket mellan tjugofem och tjugosju?) och jag känner rent generellt att jag ligger i fas med livet. Det är nog den stora skillnaden från tidigare år då man hela tiden gått och oroat sig hur det ska gå för en, vad man ska göra och så vidare. Jag är nöjd här, just nu. Däremot läste jag om en tjej som gjorde en lista med saker hon ville gör innan hon fyllde typ trettiofem. Det blev jag lite inspirerad av så jag har börjat göra min egen 30 innan 30-lista. Alltså trettio saker att göra innan jag fyller trettio. Det var svårare än jag trodde att fylla på listan men jag har kommit halvvägs. På den listan ryms iallafall stora saker (flytta, köpa skåpbil, få in fler kunder i verksamheten) som små saker (fortfarande se ut som tjugofem, göra olika resor och skaffa hårförtjockning - don't ask). Det känns liksom tryggt att ha det som en mall för saker man vill få gjort inom den här tiden och samtidigt vara öppen för att livet kanske ändras. Man kanske inte får gjort en enda av dem där sakerna på listan utan gör en drös andra saker istället. Men så länge man gör vad man vill så. Sista kvällen som tjugosex ska jag iallafall avsluta med att äta ett paket Ben&Jerry-glass, färga håret, se på film och försöka lista ut hur man bäst gör för att få en tårta att se ut så här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar