12.18.2015

VINTAGE CANDY



Idag bjuder jag på lite godis, fredag och allt ! Gamla fotografier måste vara det bästa man vet när man arbetar med vintage, och speciellt dem som inte är klassiska porträtt. Finns inget bättre sätt att lära sig om kläder och livsstil för specifika årtal ! Iallafall har jag märkt att min samling av män från förr har växt rätt så mycket senaste tiden, och dem är väl alldeles för söta för att bara ligga gömda i min mapp ? I och med att herr-modet knappt har ändrats sedan förra sekelskiftet så är det mycket i bilderna som känns aktuellt än idag, det är väl därför jag sparar dem. Dam-modet har ju ändrats rätt markant och det är svårt att kopiera en stil från förr och samtidigt hålla det nutida, men killar kan ju verkligen sno en look rakt av. Bara att ändra på detaljer, om man önskar. Jag har ju fortfarande den här bilden som mitt främsta exempel, fotot på killen till höger är tagen år 1949, upprepar år 1949, och ändå känns det så mycket idag ? En bra stil går aldrig ur tiden. Man ska bara lyckas hitta den först !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar