12.24.2015

IT'S CHRISTMAS TIME !


1. 50s Autumn Mink Hat 2. 70s Lou Top 3. 50s all Of Me Coat



Idag är det, enligt mig, bästa dagen på året ! Halva min familj ska göra god gärning på Moriskans soppkök och andra halvan ska se till att mat och bak är färdigt till Kalle Anka börjar. Jag tillhör den senare halvan, men det enda jag har kunskap att bidra med är hemmagjord chokladkola. Typ det tråkigaste att göra, för det innebär bara att man måste stå klistrad vid spisen i en och en halv timme och röra, ytterst försiktigt, runt kolan i en kastrull. Funderar på att göra chokladbollar och rulla dem i krossade polkagrisar också, och det ligger ju på ungefär samma avancerade nivå som min kola. Min syrra däremot har redan gjort egna köttbullar, skinka, potatisgratäng, sorbet på äpple ock kanel, inlagd sill och ja, resten av vad man kan hitta på julbordet. Men alla är inte födda med talang för matlagning, så är det bara ! Det blir en ganska lugn och avslappnad jul i år, klädkoden är exempelvis löjlig jultröja, och jag ser fram emot mycket familjemys med mat och film och paket ! God jul på er alla ! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar