8.30.2016

VINTAGE




Igår hände något som nog inte hänt på hela sommaren. Jag fotograferade kläder till webshopen ! Äntligen, kändes som en bra sätt att kicka igång hösten på. Det var så otroligt mysigt att sätta på Billie Holiday på högsta volym, göra en kopp te och sedan låta fotograferingen ta sin tid. Passade även på att ta några outfit-bilder på lite av det som fotades. Det är ju den där tiden på året när man inte vet om man ska ta på sig en höstjacka eller sommarklänning och det speglades nog lite grann i det som åkte på dockorna. Favoriten är så klart 1920-talsklänningen med orange blommor som är i nyskick. Den vita jackan hade jag gärna tagit med hem men när jag flyttade i somras insåg jag att min lilla samling av vintage-jackor har växt utom kontroll, så nu antar jag att jag måste leva efter principen en jacka in, en jacka ut. Pälsar och ullkappor tar inte precis upp lite plats heller... Men dem är ju så fantastiska och välsydda. Är det något jag inte klarar av att köpa nytt i butiker så är det just ytterkläder. Det är något med kvaliteten som inte är så tilltalande. Fotograferade även några av de andra ytterplagg som kommit in i butiken och fler lär det bli. Kommer upp på webshopen inom de närmsta dagarna !





All items are available in the MANI store and soon in the MANI webshop !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar