9.12.2016

THIS WEEK




Måndag ! I vanliga fall brukar jag lägga upp spexiga kläder på fredagar men nu kände jag att just den här veckan borde kickas igång med lite glitter och härlig 60- och 70-talsvibe. Så får jag se vad jag lägger upp på fredag... Som jag har förstått det ska det bli sommar hela den här veckan och det känns alltid lite dumt för man vet inte riktigt vad man ska göra med den här sena värmen. Det känns ju fel att ta av sig kläderna igen när man precis plockat fram höstgarderoben och ställt in sig på halsduk och stickade tröjor. Särskilt när jag redan tappat den lilla bränna jag fick i somras och är tillbaka i min härligt bleka nyans. (Inte den fina nyansen av blekhet typ Snövit, utan den blekhet som får folk att oroligt fråga om man mår bra.) Är inte precis pepp på att kasta kläderna på Mallorca om två veckor då jag dessutom kommer vara ännu blekare. Huh !






Den här veckan står det filmjobb och barn på schemat vilket kommer påverka butiken följande:

- Måndag har vi stängt för då behöver jag förbereda en massa och göra inköp.
- Sedan filmar vi tisdag och onsdag och då kommer butiken att hålla stängt. Får även se hur den nya bilen gör sig som jobb-bil !
- På torsdag är jag själv hemma med kids, det innebär att butiken kommer att ha öppet mellan 12:00-15:00 sedan måste jag .
- Fredagen är den samma som torsdagen, kanske öppet något längre, fram till klockan fyra. 


Det är surt att behöva stänga så mycket när man är iväg och gör annat. Samtidigt är det svårt att hitta en annan lösning. Jag vill liksom inte inte göra filmjobb heller, för även om det är det slitigaste någonsin är det fruktansvärt roligt och jag får komma ut och träffa andra människor. Ser ju ändå min framtid som scenograf och prop stylist, fast jag vill kunna ha butiken kvar och öppen. Dock är webshopen öppen dygnet runt alltid så in och kika där om inte annat!





All Items : HERE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar