11.29.2016

TIP OF THE DAY




Idag hittade jag en riktig liten skattkammaren för den som uppskattar mode !

För flera år sedan såg jag en dokumentär som K Special visade på SVT om den brittiska designern Paul Smith. Att höra honom berätta om sin historia och sitt arbete var oerhört inspirerande och jag brukar fortfarande tänka på att jag önskar att mitt liv blir lite som Paul Smiths. Eller, det är ditåt jag strävar även om jag aldrig kommer att bli en globalt modehus, hehe. Han slängde ju ut sig det fantastiska citatet här ovan och det fastnade verkligen i mig. Känns så himla befriande att lyssna på kreativa människor som gör saker utifrån glädje och som drivs av att bara må bra och ha en fin dag. Hellre det än att lyssna på människor vars kreativitet är destruktiv och egentligen bara får dem att må dåligt.

I samma veva såg jag även en dokumentär i samma stil om Vivienne Westwood och den var också väldigt bra. Jag har inte sett någon av de här dokumentärerna sedan dess men idag gav jag mig tusan på att hitta dem. Det var lättare gjort än sagt. En sökning på Google bara, sedan hittade jag sidan Made To Measure och den får bli dagens tips ! En sida tillägnad mode, design och konst i film-format och den är helt gratis ! Där fanns både dokumentären om Paul Smith och den om Vivienne Westwood plus en hel del annat. Perfekt att sätta på när man gör sig i ordning för dagen eller sörplar i sig middag !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar