11.27.2016

VINTAGE UPDATE


Idag är det första advent och skyltsöndag och officiella startskottet för julen ! Jag älskar julen över allt annat så det här är verkligen en högtid som jag gottar ner mig i.

Och eftersom det är skyltsöndag idag har vi öppet i butiken på Davidshallsgatan mellan kl 12-16 !

Den här klänningen kom förresten in för några veckor sedan och wow ? Den är så lyxig med sin tjocka satin och tunga broderier att man smäller av. Får mig verkligen att tänka på en isdrottning med den kalla blå nyansen och blommorna som nästan är som de frusit till av frost och liksom gnistrar i solen. Ja, ni fattar. Det är en riktigt fin klänning. Sedan har den även en häftig dip dye-effekt nere vid fållen, där den drar iväg mot gult, precis som kimonos brukar har. Och visst känns den lite Japan-inspirerad ? Kan tänka mig att någon varit där och fått med sig en massa inspiration hem som bara har blandats in med den rådande stilen från västvärlden.






...och det bästa av allt är att den har en matchande kappa till sig ! Bara det är anledning nog att dra ihop en riktigt överdådig jul- eller nyårsfest, eller hur ? Tycker sådana kappor är riktigt finurliga för dem är även hemskt fina att ha till jeans, t-shirt och pumps om man bara ska på restaurang eller något liknande och vill vara lagom fin.

Så vankas det vinterbröllop, bal, fin julfest eller om man bara vill känna sig riktigt mycket finare än alla andra - då är den här klänningen helt rätt ! Finns i butiken nu och landar snart i webshopen !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar