4.19.2013

FRIDAY'S COUNTDOWN




10 SAKER JAG TYCKER OM :

- När våren plötsligt kommer och allt börja dofta gott och sprudla av liv.
- Att vakna utvilad en tidig morgon, krypa upp i soffan och äta frukost och läsa.
- Att ligga på en varm gräsmatta och stirra rakt upp i en blå himmel.
- När man rider och känner att man är ett med hästen.
- Att se och uppleva vackra plaster.
- När man är nykär och varje gång man får ett sms hoppar man nästan av stolen.
- När det kommer in fina kläder i butiken och man allra helst vill ta med dem hem till sig själv.
- Att hångla hela natten.
- Att sitta på Debasers uteservering med en hallonmojito i handen och lyssna på goda vänners samtal.
- Att helt plötsligt börja spontan-galoppera fram längst gatan.





9 SAKER JAG TYCKER MINDRE OM :

- Att flyga.
- Att drömma hemska drömmar om nätterna.
- När håret bara ligger platt och livlöst på huvudet.
- Människor som behandlar djur illa.
- När kunder sliter i kläderna utan att tänka på att plagget är 100 år gammalt och kräver respekt.
- Att cykla i motvind.
- När katterna klöser på mina möbler.
- Att inte göra rätt eller känna mig värdelös.
- Att tänka på att jag inte kan äta bröd och glass varje dag längre.





8 BLOGGAR JAG LÄSER :






7 SAKER JAG VILL GÖRA I FRAMTIDEN :

- Lära mig italienska.
- Bo i Amsterdam.
- Skaffa en cocker spaniel.
- Åka till Moskva en vinter.
- Ha mitt eget lilla chateau.
- Driva ett hästcenter där jag rehabiliterar besvärliga hästar.
- Ha mitt eget über-framgångsrika företag !





6 SAKER JAG ÄR RÄDD FÖR :

- Att bli blind och aldrig mer kunna göra det jag älskar, mest rida och formge.
- Att planet jag flyger med ska störta.
- Att mitt hem ska brinna upp och allt ska försvinna.
- Att jag blir enormt skuldsatt.
- Att min familj eller mina katter ska bli sjuka.
- Att jorden plötsligt ska gå under.





5 PLATSER JAG TYCKER OM ATT VARA PÅ :

- I familjens trädgård på sommaren när det grillas och smågnabbas.
- I stallet, även om vintern när man vadar i lera och förfryser kroppsdelar.
- I min egen underbara lägenhet, med lysande sol och en katt på magen.
- I butiken, när här vimlar av nöjda och glada kunder.
- På en varm klippa på Tjärö, med tysnad, sommar, sol och hav.





4 ORD SOM BESKRIVER MIG :

- Envis.
- Hög integritet.
- Kreativ.
- Snäll.





3 SAKER JAG SER FRAM EMOT :

- Framtiden !
- Att Andrea och T kommer hit med en flaska vin nu och firar fredag med mig !
- Att mitt examensarbete ska bli godkänt. 





2 BRA FILMER :

- Anna Karenina
- Stolthet och fördom





1 BRA LÅT :

- Trust in me med med Etta james


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar