7.24.2013

& A DELIGHTFUL SATURDAY




Vaknade till strålande solsken på lördagen och var extremt utvilad, avslappnad och fortfarande väldigt lycklig över allt som hänt dagen innan. Medan de andra skulle stanna i Köpenhamn ytterligare en natt skulle jag åka tillbaka till Malmö men först skulle det ätas hotellfrukost och shoppas ! Hotellfrukosten var helt klart godkänd, blev en salig blandning av ostar, små bakverk, ägg, melon och färskpressad juice. Vid elva-snåret gav vi oss ut på Ströget och första stoppet blev inte helt oväntat en vintage-butik, sedan lovade jag att jag inte skulle släpa med dem in i fler. Men jag fick kikat in på & Other Stories som inte riktigt är min stil, för hårt och rakt liksom, men det var kul att se det alla pratar om. Planen var egentligen att se om jag kunde hitta en klänning till festen på lördag, men det såg inte ljust ut så jag bestämde mig var att strunta i det. Vilket var tur för redan dagen efter hittade jag drömklänningen på en hängare i en liten by på Österlen ! Men åter till Köpenhamn, istället för en klänningen blev det nya brillor från Urban Outfitters, en tröja från en second hand-affär och en basilika. Ja, ni läste rätt, en basilika. Kom in på Magazine och där sålde dem ut helt galet stora basilikor, i terracotta-krukor dessutom, för 25 DKK ! Jag blev helt till mig och slet åt mig en direkt medan de andra stod och trodde att jag skojade. Älskar basilika. Vid fyrasnåret gick jag tillbaka till hotellet, hämtade min väska och stack till tåget, mycket nöjd med min minimini-wekeend.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar