7.23.2013

THE BEST FRIDAY EVER




Låt mig berätta om mitt livs bästa fredag, som var i fredags då. Den började lite osäkert med en mulen himmel och jag som var nervös över morgonens jobbmöte. Men sedan stod det klart att jag fått mitt drömmars deltidsjobb och hur lamt det än låter så sprack himlen upp och det blev strålande sol i exakt samma ögonblick som jag fick beskedet. Sedan tog jag min lilla resväska och begav mig till Centralen för att möta upp min nästkusin Andreas för vi skulle nämligen på mini-weekend i Köpenhamn med hans familj. Eftersom Andreas var den enda utan partner skulle han få ett dubbelrum för sig själv och då tyckte jag att han kunde ta med sig mig, och det gjorde han också ! Jag var ju redan superglad men när jag fick veta att vi skulle bo på Palace Hotel vid Rådmansplatsen smällde jag nästan av, där har jag alltid velat bo men det är ju inte så ofta man som Malmö-bo tar in på hotell i Köpenhamn. Rummet var så klart bara fantastiskt med en liten choklad-påse på sängen, helt underbar inredning och dessutom fick vi gratis minibar. Efter att jag testat sängen och tryckt i mig halva påsen choklad gick vi till Tivoli och där var precis lika vackert som alltid och på kvällen dök min egna familj upp också, minus en syster. Jag är ju en riktig mes som bara åker karuseller för småbarn så min plan var ju bara att njuta av omgivningarna men jag måste ha blivit hög på cider och lyckorus för helt plötsligt skulle jag åka samma grejer som de andra. Totalt vettskrämd till en början så klart, och lite förnedrad över att jag satt och grät medan alla andra skrattade åt mig, men jag gjorde det och blev så klart ännu mer hög på adrenalin efteråt. Vi skrattade, åt pizza, drack öl, smaskade sockervadd och betedde oss som riktiga barn. Ja, det var verkligen en helt otrolig dag på alla sätt och när jag stod och tänkte att nu kan det verkligen inte bli bättre upptäckte jag att det var balett på Påfågel-scenen och inte vilken uppsättning som helt, utan Nötknäpparen. Hade kunnat dö lycklig och nöjd just i det ögonblicket. På natten gick jag tillbaka till hotellet och somnade helt utmattad i världens skönaste säng. En bättre fredag kan man ju inte ha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar