7.26.2013

AT DEGEBERGA




I söndags åkte jag och mamma till Degebergas Antik- och Samlarmarknad. Vi var med och ställde ut förra året och det var verkligen en märklig men rolig upplevelse. Tydligen så är det lite som en party för antikhandlare och vissa åker dit där flera dagar innan för att mingla. Vi åkte dit en dag tidigare för att förbereda och då var de andra antikhandlarna redan i full gång och satt utanför sina husvagnar och tält med öl och diverse andra drycker medan vissa gick runt och inspekterade vad de andra hade tagit med sig. Alla var iallafall jättetrevliga mot oss eftersom det var första gången vi var med och de flesta andra hade varit där minst tio år på raken. Den natten sov jag i baksätet på bilen och fick gå upp vid sextiden för att fixa inför öppningen. I år slapp jag sova i bilen men fick ändå gå upp med tuppen för att hinna vi skulle hinna vara där till öppningsdags, men det var det värt ! Det är ju något dyrare än loppisar men å andra sidan är det riktigt bra saker där och mamma och jag brände alla pengar vi hade med oss. Jag hittade min rosa 20-talsklänning och mamma blev förälskad i en gammal biljett-väska från 50-, 60-talet, en sådan man bär runt halsen. Tydligen ska hon ha den i framtiden när MANI ska på mässor och liknande, hon är alltid så nervös att någon ska sno pengarna och det blir väl lite svårare om de hänger runt halsen på en. Skulle dock inte förvåna mig om hon börjar använda den till vardags också. Lite halvkassa bilder eftersom de är från mobilen, kameran var överfylld med Köpenhamns-bilder så den fick stanna hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar